söndag 4 januari 2009

Nytt år

Ja då va det nytt år då, 2009.
Har haft för mycket att göra fram tills typ nu. Va ju sjuk i slutet på november och tro sig f*n på att man åkte på vinterkräksjukan i början på december. Jag och Mathias va riktigt dåliga, barnen klarade sig tack och lov. Men det är banne mig inte lätt att vara så kass att man inte kan resa sig och har två friska barn hemma. Men Filip (5-åringen) va sååååå duktig och hjälpte oss med typ allt. Bytte blöja på Elias (kissblöja), fixade frukost till sig själv och Elias m.m.
Sen va det bara en vecka kvar att jobba och i den veckan får vi reda på att 20pers ska varslas, kul jul liksom. Om alla 20 får gå är det bye bye för min del =(

Lördagen innan julafton åkte jag med mina föräldrar till Gekås i Ullared och skulle shoppa julklappar. Jag vet ju vad barnen behöver och vill ha. Istället för att dem ska köpa för köpandets skull om man säger så. Jag kunde äntligen kolla på kläder till mig själv, annars är ju alltid Mathias och barnen också med och då går det ju inte att prova kläder, en suckande man och två gnälliga barn, nähä du tack. Snabbt och smidigt får det gå. Sen att storleken är deprimerande är en annan femma... (dags att tänka på vikten kanske ;-) )

På söndagen städar vi järnet för vi vill ju ha snyggt hemma så vi bara kan slappa på julafton och dagen innan.
23 december ringer det en kille och säger att han är intresserad av vårt akvarium, sagt och gjort hela den dagen gick åt att tömma 530liter vatten, fånga in de fiskarna som va kvar. Han kom och hämtade det och såg jättenöjd ut, för det priset så ska han va jävligt nöjd.

Julafton:
Mathias är sjuk =( Han sover i princip hela dagen. Jag bestämmer att jag åker som bestämt till mina föräldrar med barnen (de bor 10min gångväg härifrån). Min syster m. familj va nere (de bor i Göteborg) och det är inte varje dag man träffar dem. Barnen blev helt överlyckliga för sina julklappar och jag blev jätteglad för mina med =) Efteråt så spelade vi vuxna/större barn) julklappsspelet och det va sååå skoj. Detta va första året vi gjorde det så mamma hade köpt alla klapparna själv. Men nu i år (det är ju faktsikt nytt år nu) ska vi köpa själva. Två st per person ska vi köpa så det blir lite roligare. De ska kosta ungefär 20kr så det är inte så man blir bankrutt precis ;-)
Vi åkte hem strax innan 24. Mathias låg fortfarande och sov, men va betydligt piggare. Dagen efter va det bara lite huvudvärk kvar.

Mellan jul och nyår, vad gjorde vi då? Va nog bara lite småpul här hemma.

Nyårsafton firade vi här tillsammans med mamma och pappa. De fixade maten och vi drickan, hehe. Vi höll på att duka fram och fixa det sista, då säger min mamma att Elias har somnat, klockan är då 18.30. Ja det är ju faktiskt normal tid för han att somna för natten, han hade inte sovit nåt på dagen heller. En liten stund senare ca 19.00 somnade Filip också. Vi blev ju såklart glada att de för en gångs skull somnat i tid. De kan lätt vara uppe till 22-23 annars. Vi gick upp med barnen till deras sängar och satte oss till bords. Efter maten tog vi fram lite godis. vid 22-tiden kommer en gråtande Filip ner för trappan. Och han såg ju såklart allt godis så då kan man ju inte gå upp igen. Sen hör min mamma nåt uppifrån ca 22.15 och där står Elias med världens smile, det va bara att ta ner honom också. Jaja, det är bara nyår en gång om året =). Vid tolv-slaget skålade vi med lite Pommac och tittade på raketerna. Kommer aldrig nånsin skjuta av fler raketer, räckte gott och väl med den från förra året. Jag tog med mig Elias upp för att titta och se fyrverkerierna bättre, han är livrädd för raketer, höll i mig så hårt han kunde.

Efter nyår så har vi röjt ut i det gamla lekrummet, man såg inte golvet för all skit vi hade där. Men nu så ;-)

I fredags va en kompis till mig här och vi scrappade lite grann. Mycket snack och lite verkstad för min del iallafall hehe. Men skoj hade jag.

Idag va vi inne i stan, Stenalyckan om man ska vara noga. Vi skulle träffa uppfödarna där och gå inne på Grizzly och träna hundarna på att lyda. Det gick väl rätt så bra tycker jag. Dock så tröttnade ungarna ganska så snabbt så jag fick ta med dem till Brio och kolla på leksaker, men att ha två barn som springer åt varsitt håll va banne mig inte lätt. Jag fick ju prioritera att hålla koll på lillemannen för han stänger av öronen allt som oftast. Filip kommer iallafall när man ropar.


Men Nuuu ska jag upp och göra lite kort och sen ska jag Scrappa!!!! (Fick förresten en fotoskrivare av Mathias i julklapp och den kommer nog att användas idag =)

Inga kommentarer: