tisdag 21 september 2010

Julkalendrar till barnen

Jag gjorde julkalendrar till barnen förra året, har ju glömt att visa. Inget mästarjobb, men jag är nöjd. Har gjort det på de små tändsticksaskarna, tanken är att jag ska lägga små lappar i och skriva på dem var de kan hitta presenten, alt. vad vi ska hitta på just den dagen. Typ baka pepparkakor, klä julgranen m.m.. Varför måste man ge de 23 paket innan riktiga julafton?

Ovansidan till Filips kalender

Ena sidan


Har använt ett julpapper med svensk text på.

Valde att bara sätta die-kuts på ena fältet på varje sida..

Ville ju att pappret skulle synas också.


Bradsen som sitter som "handtag" har jag satt fast så de sticker ut (lättare att ta tag i.)



Här ser ni Elias kalender, likadant papper fast blått.




Ritade runt siffrorna för det syntes knappt först.




Ja det va allt =)

1 kommentar:

Maiden sa...

Vilka läckra kalenderar!!

Vill passa på att tacka för hälsningen inne hos mig i samband med min dotter Ingrids födelse! :-)